Jak psát prodejní emaily aneb začněte využívat email marketing

Dnes bych se ráda věnovala tématu, jak psát prodejní text, jak psát dopisy, emaily. Často se mi totiž v praxi stává, že klienti mají všechno přichystané. Mají super webové stránky, na stránkách mají tzv. magnet na zákazníka se sběračem kontaktů, používají emailový software, platí si reklamu na získání nových zákazníků a přesto nedokáží prodat skrze email.

V dopise nebo emailu musíme dodržet tyto 4 kroky:

Jaký je problém

V prvním odstavci musíme navodit atmosféru, že xy je opravdu problém. Můžeme se odkázat na statistiky, svědectví sousedů, dotazník, všeobecné pravdy atd.

Např. V posledních dnech se dle vyjádření lidí ze sousedních domů na vašem sídlišti zvýšilo procento vykradených bytů a sklepů. Co je ještě více alarmující je, že se tak děje v době, kdy je většina z vás v práci. Často se stává, že  někdo z domácích je i doma, když zloději zaútočí.”

Ukažte, že máte řešení

Když poukážete na klientův problém, teď v tuto chvíli je ochoten přijmout i vámi nabízené řešení.

“Proto jsme se rozhodli vytvořit příručku, ve které najdete tipy, jak zabezpečit váš majetek, popřípadě i Vás proti zlodějům, kteří se zaměřili právě na vaše sídliště. Ochraňte lépe váš majetek a vaše blízké!”

Zde je dobré zdůraznit, jaký užitek vaše nabídka bude mít, tzn. jak se zákazník bude cítit po přečtení vašich tipů.

Vyvolejte v zákazníkovi pocit akutnosti

Všichni jsme z televize, letáků, reklam zvyklí, že nabídky jsou časově omezené. Takto je náš mozek zvyklý uvažovat a přijde mu to normální. Proto je nutné napsat klientům, že vaše zboží, produkt, služba je k dostání jen po určitou dobu za tuto cenu. Je to tzv. psychologický startér, kdy mozek ví, že je potřeba něco udělat.

“Rady a tipy, jak ochránit váš majetek a vaše blízké jsou zatím zcela zdarma, a to do 30.9.2014. Poté jsme se rozhodli tyto tipy a rady zpoplatnit.”

Řekněte přesně, co má klient udělat

Napište klientovi, jaký krok má udělat jako první. Člověk je od přírody líný přemýšlet, tak přestože si myslíte, že je to jasné, tak opravdu není. Nezapomeňte proto na tento poslední krok.

“Do 30.9.2014 do půlnoci si zdarma tipy a triky můžete stáhnout na www.tipyatrikyprovas.cz. Zde zadáte váš email a ihned vám brožuru pro vaši ochranu pošleme.

Nebo se můžete zastavit u nás v provozovně na ul. Dlouhá 11, Praha 1. Otevřeno máme každý všední den 9-18 hod.”

Tento příklad lze použít pokud jste – pojišťovák, prodejce bezpečnostních dveří, prodejce pepřových sprejů….

Cílem tohoto emailu je získat kontakty na potenciální zákazníky a začít s nimi komunikovat.

V příručce Rady a tipy Jak ochránit svůj majetek  a své zdraví můžete vypsat obecně platné bezpečnostní pokyny, poptat se třeba na Policii, co doporučují oni a mezi tipy a triky nabídnout svůj produkt.

Důležité je říci si o kontakt, i když si člověk přijde sám osobně do prodejny.

Toto všechno se samozřejmě dá využít i tzv. živých setkání, nejen v email marketingu. Nicméně neváhejte a napište svůj první prodejní email, který vám přinese objednávky. Neodkládejte to na neučito. Nečekejte, až budete dokonalí. Jděte a napište jej.

Více nápadů na prodejní emaily, získávání nových zákazníků, získávání nových zakázek najdete zde.

Mohly by vás zajímat i tyto články:

Jak psát blog

Jak začít vydělávat peníze

Jak využít online marketing

Chcete dostávat informace s podobnou tématikou? Zanechte nám svůj email.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.