Jste šílenec nebo váš web je jako stroj na peníze?

Šílenec je ten, kdo dělá stejné věci opakovaně stejným způsobem

a očekává odlišné výsledky.”

Albert Einstein

Tuto větu jsem dnes četla někde na internetu a utkvěla mi v mysli. Zřejmě proto, že je pravdivá.

Vzpomněla jsem si na svého klienta, který je jedničkou v republice v úzkém segmentu, který podporuje stavebnictví. V republice je pouze on a jedna jediná firma, která mu konkuruje. Oba dělají vpodstatě to stejné. Můj klient je šéf firmy, občas montér, občas stavební dozor, občas řidič, občas plánovač kalkulací, občas účetní, prostě holka pro všechno. Má krásné webové stránky, které mu ale nevydělávají ani korunu. Stránky přitom stály 100 000 Kč. Věřil reklamní agentuře, která mu je dělala. Stránky designově krásné, ale nanic. Dokonce k nim nemá ani přístupové kody.

Oproti tomu konkurence má webové stránky podobné, ale web jim přivádí nové zákazníky. Mají na stránkách všechny prvky moderního online marketingu, protože svět se pomaličku, ale jistě na internet přesouvá. Už nehledáme ve Žlutých stránkách, už hledáme vše na internetu.

A víte, co se pomaličku s mým klientem začalo dít? Ztrácí docela rychle svojí pozici na trhu. A diví se. A tak dává peníze do reklamy, dělá krásné (ale drahé) letáky, polepuje auta, platí si drahou reklamu.

Ale konkurence pochopila dnešní svět rychleji. Naučili asistentku dávat na webové stránky videa, psát blogové články, psát klientům, udržovat s nimi kontakt, sbírat emaily a dostávat se do povědomí klientům tak, že je ani nenapadne jméno mého klienta. Tuto úzce specializovanou práci mají v povědomí spojenou jen s jeho konkurencí.

Klient si uvědomil, že do rozjetého vlaku musí naskočit co nejdříve. Důležité bylo uvědomit si PROČ jsou webové stránky důležité. Doba, kdy stránky sloužily jako podpora a vpodstatě vizitka, jsou nenávratně pryč. Dnešní webové stránky musí sbírat kontakty, komunikovat se zákazníky. A takové stránky nemusí stát více, než 20 tis. Kč.

Domluvili jsme se, že společně nastavíme strategii, jak se vrátit do hry. Napíšu pro něj sérii emailů tak, aby automaticky odcházely. Napíšu pro jeho stránky blogové články. Napíšu pro něj ebook – vyrobím mu jeho magnet pro zákazníky. Toto pro něj udělám za 16 tis. Kč. Když pak sečtete náklady 20 tis. Kč stránky, 16 tis. Kč já, pořád nejsme ani zdaleka na 100 tis. Kč.

Mějte svoje výdaje pod kontrolou, ptejte se PROČ webové stránky máte, chtějte, aby vaše stránky vydělávaly. Co je ale nutné? Aby vaše klienty napadlo pouze vaše jméno, když potřebují váš produkt nebo službu.

 

Jak to máte ve firmě vy? Vydělávají vaše stránky? Pokud ne, vraťte se na začátek článku a přečtěte si znovu citát od Einsteina. Nebuďte šílení.
Zavolejte mi na tel. 778 00 88 82 nebo v rohu stránky je maličké vyskakovací okno s názvem “napište mi zprávu”, napište mi, co potřebujete, co řešíte vy. Nebo mi napište komentář dole pod článkem.

Mohly by vás zajímat i tyto články:

Jak psát prodejní emaily

Jak psát blog

Jak uspět – osobní zpověď

Chcete dostávat informace s podobnou tématikou? Zanechte nám svůj email.

[share title="Líbí se Vám? Pošlete to dál: " facebook="true" twitter="true" google_plus="true" linkedin="true" pinterest="false" reddit="false" email="false"]

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.