Voňavý splněný sen aneb jak získat zákazníky

Když jsem před 3 měsíci zvedla telefon, volala mi paní Jiřina, která si nevěděla rady se svým snem, řekla mi:
“Mám svůj obchůdek a miluji ho. Splnila jsem si voňavý sen, ke kterému jsem se dlouho odhodlávala, rodina mě odrazovala, manžel se sice tvářil, že mi věří, ale já cítila, že je to tak trochu proti jeho vůli. Přece jen jsem doteď měla v zaměstnání stálý příjem. Malý, ale stálý. Byt máme na hypotéku, která sice není velká, ale zároveň máme dvě děti. S manželovým příjmem vystačíme jen tak tak. Prostě jsem cítila, že musím začít vydělávat a všem dokázat, že to zvládnu. Sny byly velké,  jenže jsem netušila, kde získat nové zákazníky.

Už jsem z toho byla nešťastná. Slýchala jsem, že zákazníky získám prostřednictvím webových stránek, pak někdo říkal, že nejdůležitější je SEO. Nebo raději PPC reklama? Byla jsem ztracená. V knihách jsem se dočetla, že stačí vizitka nebo leták. Jenže pak mi zase kamarádi říkali, že musím psát příspěvky na blog a na Facebook. A pak taky, že je dobré chodit na sídlišti, dávat letáky a dělat slevové akce. Nakonec ještě jsem na internetu četla o email marketingu…myslela jsem, že se zblázním a chtěla jsem se na svůj obchod vykašlat. Už jsem nevěděla, čí jsem. Cizí slova, která jsem mnohdy ani neslyšela. Protichůdné názory a já jsem se ztrácela.

Chvíli jsem dělala to, co mi řekl kamarád, pak to, co jsem četla v knihách. Bylo to k ničemu, noví zákazníci nikde.”

Moje klientka měla a má dodnes obchůdek s květinami a dárkovým zbožím. Potřebovala nastavit jeden postup, jednu strategii a tu držet. A jak dnes říká s pýchou v hlase: Splnila jsem si voňavý sen.

Požádala jsem ji o voňavou  referenci:

“Bylo to těžké, ale povedlo se. Málem jsem to vzdala. Pamatuji si dodnes na Vaše slova, že přesně v době, kdy je všechno připravené k tomu, abych začala vydělávat, to nemůžu vzdát. A měla jste pravdu. Možná jste mi věřila víc, než jsem věřila sama sobě.

Dnes ale získávám zákazníky díky emailmarketingu a síle příběhů, které jsem se naučila u Vás na semináři. Pořád myslím na to, co zajímá zákazníka. Píšu voňavé články na blog, každý večer přidám trochu vůně na Facebook. A v tom živém světě si beru doporučení na nové zákazníky, ale zároveň vždy žádám o reference na mě a na to, jak jsou s mými kyticemi zákazníci spokojení.

Nevěřitelně se mi ulevilo. Došlo mi až na semináři, že nemusím dělat všechno, že stačí vybrat si z toho množství jen to, co mě baví nejvíc. A paradoxně právě to, že se soustředím na 2-3 techniky získávání nových zákazníků, tak se stále a stále rozšiřují řady nových  zákazníků, což mi přináší peníze.

Jo a taky bylo super téma “sokolíků”. Už umím najít a požádat známé a kolegy, kteří mi mohou přivést další zákazníky o účinnou a oboustranně výhodnou pomoc. Sokolíci, i vám díky.”

Jiřina Knoblochová, majitelka voňavého obchodu se sny a květinami

Co to znamená pro Vás osobně? Že své sny je potřeba si chránit a hýčkat. Někdy jsou porodní bolesti větší, než jsme čekali. Je ale pravda, že občas potřebujeme všichni vidět světlo na konci tunelu a taky je potřeba vědět, že na všechno nemusíme být sami. A že i prostřednictvím svých snů můžeme vydělávat peníze. Jen je potřeba dodržovat pár principů.

Nevzdávejte své sny jen proto, že teď hned nemůžete najít tu správnou cestu. Co udělat proto, abyste se snů nemuseli vzdávat? 

Mohly by vás zajímat i tyto články:

Tajemství úspěchu mého života

Jak začít podnikat, když nic neumím

Jak začít psát blog

Chcete dostávat informace s podobnou tématikou? Zanechte nám svůj email.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.