Vylovte rybičky ze sousedova akvárka aneb jak zvýšit svůj zisk

O víkendu jsme byli s přítelem v Harrachově a večer po túře jsme šli na pivo do krásné hospůdky na točené plzeňské. Seděli jsme na baru a povídali jsme si s majitelem, který zároveň i obsluhoval. Zajímalo mě, jak se mu v době krize daří a byla jsem mile překvapená větou: Je to dobré, nestěžuji si. Kdy jste naposledy slyšeli pozitivní odpověď. Na otázku, jak se daří dostávám často odpovědi typu:

- Stojí to za….
- Nic moc…
- Nejsou lidi…
- Máme krizi…
- Neprodává se…
- Moji lidi mě…

Nebo

- Peníze OK, ale už toho mám až…
- Už ani nespím…
- Nemám čas, mám obědy…
- Lítám jak……a peníze nikde…
- Asi se z toho…
- Nevím kam dřív…

V jaké kategorii jste vy osobně? Jak byste odpověděli na otázku vy? Ono se to netýká pouze majitelů restaurací a kaváren. Týká se to všech profesí.

Většina podnikatelů si dnes stěžuje, přitom sama mám hodně zkušeností s tím, že nedokáží vytěžit víc z peněženek svých zákazníků, kteří už za nimi chodí. Klienti od nich chtějí jednu službu nebo zboží, za kterým přišli, přoč jim ale nenabídnout i něco jiného? Když jste byli naposledy u McDonalda a chtěli jste hamburger, určitě vám taky nabídli hranolky, velkou coca-colu nebo sladkou taštičku. Proč to neděláme taky?

Třeba taková kadeřnice.  Má v kadeřnictví spousty šamponů, kartáčů na vlasy a další kosmetiku, sloužící k péči o vlasy. Nikdy mi je ale nenabídla. Ona nenabízí, já nekupuji. Dokonce jsem si říkala, jak by bylo fajn, kdyby mi od ní přišel sem tam email s tipy, jak pečovat v létě o vysušené vlasy, jaký šampon použít, jaký zábal na vlasy dát. A příště, až bych do kadeřnictví přišla, určitě bych se zajímala o přípravek na vysušené vlasy od letního slunce.

Chodívám k ní 1x za dva měsíce a sedím tam tři hodiny. Tři hodiny povídáme o všeličems, ale nikdy si ode mě nevzala kontakt na můj mail. Škoda, že? Já jsem mohla mít pocit hýčkané zákaznice, ona mohla vydělat více peněz.

Podobný příklad zažívám v cyklistickém obchůdku vedle našeho domu. Moc ráda tam chodím nakupovat. Je tam sexy prodavač, směje se hned ode dveří. Vždycky se mi naplno věnuje, i když jsou v obchodě další zákazníci. Všichni jeho zákazníci mají tentýž pocit, pocit výjímečnosti. Utratila jsem u něj za letošní sezonu už nějaký peníz, ale nikdy mi nenabídl kartu zákazníka, kde bych mu napsala email. Přitom bych hrozně ráda před sezonou dostala email s tím, že pro věrné zákazníky přifoukne kolo zdarma. A když už bych tam byla, určitě bych si něco koupila. A po létě určitě vyprodává zboží, ale nedá mi vědět. A před Vánoci bych určitě přemýšlela, že bych mohla partnerovi koupit něco hezkého právě z jeho cykloobchůdku.

Ráda podporuji drobné podnikatele, ale je mi moc líto, když v dnešní době pak naříkají na finanční krizi atd., a přítom nevyužívají základní principy online marketingu. Chápu, že když je člověk na všechno sám, tak je těžké ještě se učit. Ale pak jsou tu lidi jako já – KONTAKTUJTE MĚ. Za pár hodin udělám analýzu, konkrétně poradím, vysvětlím, nastavím vše přímo na míru, a navíc vše u klienta. Poté ještě klientovi věnuji další čas, třeba po týdnu, kdy konzultujeme už po telefonu, jak vše zavedené do praxe funguje.

I o rybičky je potřeba se starat, o zákaznících to platí mnohokrát více. Když se ale o zákazníky nebudeme dobře starat, tak ty naše vyloví soused a dá si je do svého akvárka. Nebylo by lepší to otočit a vylovit sousedovo akvárko?

A co vy? Kde vám utíkají peníze? Víte o všech novinkách, strategiích v online marketingu? Víte, že vám nezbývá nic jiného, než se učit, abyste nemuseli živořit? Je přece hezké dělat práci, kterou máte rádi a ještě za ní dostat adekvátně zaplaceno.

Můžu vám ukázat, jak na to. Školení ve firmě stojí 5 000 Kč za 4 hodiny. Následují pak 2 telefonické hodinové konzultace. Pokud vás to zaujalo, kontaktujte mě a domluvíme si termín.

A víte, že stávající klient při dobré komunikaci se stále vrací a nakupuje a kontakt s ním je 10x levnější, než jsou náklady na získání nového klienta?

Využijte okurkové sezóny a zavolejte mi na tel. 778 00 88 82 nebo mi napište na mail: krizovatkazivota@gmail.com.

Víte o někom z vašich známých, že má problémy ve svém podnikání? Přepošlete jim tento článek.

Chcete dostávat informace s podobnou tématikou? Zanechte nám svůj email.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.